Horace Andy

horace andy zona reggaePovestea veteranului Horace Andy a început în anul 1951 la data de 19 februarie în oraşul portuar Kingston. Muzica acestuia este asociată atât genului reggae dar şi trip-hopului datorită colaborării de lungă durată pe care o are cu Massive Attack.

Phil Pratt, ce a lucrat la Studio One al lui Coxsone Dodd, a fost primul producător ce a făcut cunoştinţă cu tânărul Horace Hinds, căci acesta este numele lui adevărat, pe vremea când vârsta sa număra doar şaisprezece primăveri. Piesa prezentată la interviu, This is a Black Man’s Country, nu a avut succesul scontat aşa că a trebuit să mai aştepte trei ani pentru a-şi încerca norocul tot la Studio One, într-un duet cu Frank Melody. Nici în această formulă nu reuşeşte să impresioneze, dar este acceptat câteva zile mai târziu când apare la audiţii fără Frank.

Astfel Dodd, devine părintele său adoptiv şi la propriu şi la figurat, deoarece hotărăşte schimbarea numelui din Horace Hinds în Horace Andy aşa cum este astăzi cunoscut pe întregul mapamond. Această mişcare a avut ţintă dublă: pe de o parte pentru a se axa pe popularitatea de care dispunea Bob Andy la acea vreme, preluându-i prenumele, şi pe de alta, pentru a evita comparaţiile cu vărul său mai vârstnic Justin Hinds întrucât stilul acestora semăna foarte mult. Piesa Got To Be Sure, a reprezentat prima apariţie oficială ce a purtat însemnele Coxsone, urmată de Night Owl, Fever sau Mr. Bassie.

http://www.youtube.com/watch?v=eYKXp9bAIyk

http://www.youtube.com/watch?v=3zWPOdERudY

În anul 1972 îşi lansează primul album numit Skylarking, cu acelaşi nume regăsind şi primul hit al lui Horace ce a reuşit să dăinuiască peste ani. De fapt, piesa Skylarking a apărut prima dată pe compilaţia lui Dodd, Jamaica Today, dar a devenit cunoscută mai ales datorită sound-system-urilor ce o promovau necontenit, urcând încet, încet pe primele locuri ale topurilor. Se mai remarcă pe acest material track-ul See A Man’s Face.

http://www.youtube.com/watch?v=dd6VLwMcq4Y

Urmează o perioadă în care produce mai multe albume marcate de colaborări cu tot felul de producatori renumiţi. Îi putem aduce aminte pe Ernest şi Joseph Hoo Kim pentru Girl I Love You sau Gussie Clarke pentru Love You To Want Me şi Delilah. Bineînţeles nu puteau lipsi Phil Pratt responsabil cu Get Wise şi Money Is The Root Of All Evil, dar şi Dodd pentru Something On My Mind şi Every Tongue Shall Tell.

http://www.youtube.com/watch?v=fHv0vdpL5MQ

http://www.youtube.com/watch?v=DMwCnk66mr8

În anul 1973 piesa sa Children Of Israel ajunge numărul unul în topurile de specialitate, iar asocierea sa de la mijlocul anilor ’70 cu Bunny Lee îi aduce cele mai mari satisfacţii, noi reamintind în această descriere You’re My Angel.

În 1977 se mută împreună cu soţia sa Claudette în Hartford, Connecticut unde înregistrează pentru Everton da Silva albumul In The Light disponibil alături de varianta dub. Ambele albume au putut fi scoase la vânzare prin propriului label proaspăt înfiinţat de Horace Andy numit Rhythm. Colaborarea cu acest producător s-a încheiat brusc în 1979 când Everton a fost împuşcat mortal. Ne vom reaminti oricând cu plăcere însă de piesele Do You Love My Music, Government Land sau Collie Herb.

Horace Andy continuă aventura şi lansează în 1978 albumul Pure Ranking, printre stilurile abordate regăsind şi puţin dancehall, anticipând importanţa crescânda a acestuia în muzica reggae. De aceea este privit ca o figură importantă în dezvoltarea acestui gen muzical. Pure Ranking şi Natural Mystic sunt cele două piese pe care vi le propunem 8)

Aşa cum am precizat, continuă să dezvolte stilul dancehall şi în 1982 apare la casa de discuri Wackies, albumul Dancehall Style cu piesele Cuss Cuss şi Let’s Live In Love incluse.

http://www.youtube.com/watch?v=_JkTG6VNYF0

Anul 1985 produce o nouă modificare în viaţa lui Horace. Se mută, cu cea de-a doua soţie, Caroline, în Ladbroke Grove, Londra, iar această schimbare de locaţie l-a adus în faţa unei noi aventuri: aceea de a lucra cu Massive Attack pionierii trip-hopului din Bristol. Astfel, a ajuns singurul artist ce a fost invitat pe toate cele cinci albume ale acestora. Amatorii genului sunt sigur că vor recunoaşte piese ca One Love, Hymn of the Big Wheel (1991), Spying Glass (1994), Angel (de departe cea mai cunoscută şi apreciată – 1998), Everywhen, Name Taken (2003) sau Splitting the Atom şi Girl I Love You (2010).

Colaborarea cu grupul trip-hop londonez l-a adus la mijlocul anilor ’90 în preajma lui Neil Fraser aka Mad Professorfondatorul casei de discuri Ariwa Sounds, urmând ca această colaborare să se materializeze sub forma a trei albume Life is for living (1995), Roots and Branches (1997) şi From the Roots (2004). Rezultatele au crescut odată cu trecerea timpului, iar pe al doilea material ne vom bucura de Holy Mount Zion, Betcha By Golly Wow (un cover după clasicul cu acelaşi nume semnat The Stylistics în 1972) sau Papa Was A Rolling Stone (cover după The Temptations). În 2004, după o perioadă de inactivitate, Horace Andy revine în atenţia publicului cu un material mai puternic din punct de vedere al mesajelor. De asemenea From the Roots este una din cele mai bune creaţii ale “Profesorului”. Dovezi vii sunt track-urile Rasta Business, Da Binghi Man sau Babylon Bridge.

http://www.youtube.com/watch?v=TuMExnCmoSk

http://www.youtube.com/watch?v=6OzFufJjU7o

Continuă să scrie istorie şi astfel în 1999 apare Living in the Flood la casa de discuri Melankolic, ce aparţine de aceiaşi Massive Attack, în 2002 Mek it Bun la Wrasse şi This World la Attack Records. Noi ne vom delecta cu Living in the Flood, Seven Seals, Mek it Bun, Mr. Wicked Man şi Better Collie.

http://www.youtube.com/watch?v=Ff6Yv5ZGHfs

Ultima realizare din punct de vedere discografic se numeşte Serious Times, datat 2010. Făcând echipă cu producătorul de origine germană Andreas “Brotherman” Christopherson, ce a lucrat în ultimul deceniu cu Lutan Fyah sau Anthony B, pentru a numi doar doi artişti reggae, Horace reuşeşte să ne încânte cu piese ca Crazy, So Real sau False Witness.

http://www.youtube.com/watch?v=StQg0AHAVz0

http://www.youtube.com/watch?v=2ROTtVLE9iE

http://www.youtube.com/watch?v=vb3BYDVcUTU&feature=related

Apare de asemenea pe proiectul britanic 1 Giant Leap alături de Grant Lee Phillips cu piesa Racing Away şi pe Radiodread în 2006 cu Airbag.

Cea mai de succes compilaţie semnată de artist se numeşte Skylarking (a nu se confunda cu primul său material din 1972), a fost eliberată în 1995 şi reuneşte atât colaborări cu Massive Attack dar şi zece track-uri de excepţie înregistrate la mijlocul anilor ’70.

Aşadar, după ce l-am ascultat, putem spune precis că Horace Andy a devenit apreciat mai ales pentru stilul său de a cânta numit “falsetto vocal style” (Freddie Mercury sau Matthew BellamyMuse, sunt alţi artişti ce se încadrează stilului). A lucrat cu producători celebri, printre ei numărându-se şi King Tubby, Jah Shaka sau Prince Jammy. În piesele sale militează pentru dreptate socială şi abordează teme religioase, fiind privit ca un erou de către romantici şi rastafarieni. Acest lucru se întâmplă pentru că poate cânta la fel de bine atât piese de dragoste, cât şi altele cu mai multă greutate în mesajul exprimat prin versuri. La fel ca şi în cazul lui Capleton unele rime ale sale ating problema homosexualităţii şi sunt considerate controversate. Spre exemplu, Trojan Records au fost de acord să-i lanseze albumul On tour doar după ce acesta a renunţat la versurile  “The father never make Adam and Steve, he make Adam and Eve”. Doamnelor şi domnilor, tocmai l-aţi cunoscut pe Horace Andy!

sursa: wikipedia, myspace, lastfm

Urmăriți-ne pentru mai mulți artiști reggae!horace andy zona reggaePovestea veteranului Horace Andy a început în anul 1951 la data de 19 februarie în oraşul portuar Kingston. Muzica acestuia este asociată atât genului reggae dar şi trip-hopului datorită colaborării de lungă durată pe care o are cu Massive Attack.

Phil Pratt, ce a lucrat la Studio One al lui Coxsone Dodd, a fost primul producător ce a făcut cunoştinţă cu tânărul Horace Hinds, căci acesta este numele lui adevărat, pe vremea când vârsta sa număra doar şaisprezece primăveri.

Piesa prezentată la interviu, This Is A Black Man’s Country, nu a avut succesul scontat aşa că a trebuit să mai aştepte trei ani pentru a-şi încerca norocul tot la Studio One, într-un duet cu Frank Melody. Nici în această formulă nu reuşeşte să impresioneze, dar este acceptat câteva zile mai târziu când apare la audiţii fără Frank.

Astfel Dodd, devine părintele său adoptiv şi la propriu şi la figurat, deoarece hotărăşte schimbarea numelui din Horace Hinds în Horace Andy aşa cum este astăzi cunoscut pe întregul mapamond. Această mişcare a avut ţintă dublă: pe de o parte pentru a se axa pe popularitatea de care dispunea Bob Andy la acea vreme, preluându-i prenumele, şi pe de alta, pentru a evita comparaţiile cu vărul său mai vârstnic Justin Hinds întrucât stilul acestora semăna foarte mult. Piesa Got To Be Sure, a reprezentat prima apariţie oficială ce a purtat însemnele Coxsone, urmată de Night Owl, Fever sau Mr Bassie.

Horace Andy – Black Man’s Country

Horace Andy – Got To Be Sure

Horace Andy – Night Owl

Horace Andy – Fever

Horace Andy – Mr Bassie

În anul 1972 îşi lansează primul album numit Skylarking, cu acelaşi nume regăsind şi primul hit al lui Horace ce a reuşit să dăinuiască peste ani. De fapt, piesa Skylarking a apărut prima dată pe compilaţia lui Dodd, Jamaica Today, dar a devenit cunoscută mai ales datorită sound-system-urilor ce o promovau necontenit, urcând încet, încet pe primele locuri ale topurilor. Se mai remarcă pe acest material track-ul See A Man’s Face.

Horace Andy – Skylarking

Horace Andy – See A Man’s Face

Urmează o perioadă în care produce mai multe albume marcate de colaborări cu tot felul de producatori renumiţi. Îi putem aduce aminte pe Ernest şi Joseph Hoo Kim pentru Girl I Love You sau Gussie Clarke pentru Love You To Want Me şi Delilah. Bineînţeles, nu puteau lipsi Phil Pratt responsabil cu Money Money și Get Wise, dar şi Dodd pentru Something On My Mind şi Every Tongue Shall Tell.

Horace Andy – Girl I Love You

Horace Andy – Love You To Want Me

Horace Andy – Delilah 

Horace Andy – Money Money

http://www.youtube.com/watch?v=DMwCnk66mr8

În anul 1973 piesa sa Children Of Israel ajunge numărul unul în topurile de specialitate, iar asocierea sa de la mijlocul anilor ’70 cu Bunny Lee îi aduce cele mai mari satisfacţii, noi reamintind în această descriere You’re My Angel.

În 1977 se mută împreună cu soţia sa Claudette în Hartford, Connecticut unde înregistrează pentru Everton da Silva albumul In The Light disponibil alături de varianta dub. Ambele albume au putut fi scoase la vânzare prin propriului label proaspăt înfiinţat de Horace Andy numit Rhythm. Colaborarea cu acest producător s-a încheiat brusc în 1979 când Everton a fost împuşcat mortal. Ne vom reaminti oricând cu plăcere însă de piesele Do You Love My Music, Government Land sau Collie Herb.

Horace Andy continuă aventura şi lansează în 1978 albumul Pure Ranking, printre stilurile abordate regăsind şi puţin dancehall, anticipând importanţa crescânda a acestuia în muzica reggae. De aceea este privit ca o figură importantă în dezvoltarea acestui gen muzical. Pure Ranking şi Natural Mystic sunt cele două piese pe care vi le propunem 8)

Aşa cum am precizat, continuă să dezvolte stilul dancehall şi în 1982 apare la casa de discuri Wackies, albumul Dancehall Style cu piesele Cuss Cuss şi Let’s Live In Love incluse.

http://www.youtube.com/watch?v=_JkTG6VNYF0

Anul 1985 produce o nouă modificare în viaţa lui Horace. Se mută, cu cea de-a doua soţie, Caroline, în Ladbroke Grove, Londra, iar această schimbare de locaţie l-a adus în faţa unei noi aventuri: aceea de a lucra cu Massive Attack pionierii trip-hopului din Bristol. Astfel, a ajuns singurul artist ce a fost invitat pe toate cele cinci albume ale acestora. Amatorii genului sunt sigur că vor recunoaşte piese ca One Love, Hymn of the Big Wheel (1991), Spying Glass (1994), Angel (de departe cea mai cunoscută şi apreciată – 1998), Everywhen, Name Taken (2003) sau Splitting the Atom şi Girl I Love You (2010).

Colaborarea cu grupul trip-hop londonez l-a adus la mijlocul anilor ’90 în preajma lui Neil Fraser aka Mad Professorfondatorul casei de discuri Ariwa Sounds, urmând ca această colaborare să se materializeze sub forma a trei albume Life is for living (1995), Roots and Branches (1997) şi From the Roots (2004). Rezultatele au crescut odată cu trecerea timpului, iar pe al doilea material ne vom bucura de Holy Mount Zion, Betcha By Golly Wow (un cover după clasicul cu acelaşi nume semnat The Stylistics în 1972) sau Papa Was A Rolling Stone (cover după The Temptations). În 2004, după o perioadă de inactivitate, Horace Andy revine în atenţia publicului cu un material mai puternic din punct de vedere al mesajelor. De asemenea From the Roots este una din cele mai bune creaţii ale “Profesorului”. Dovezi vii sunt track-urile Rasta Business, Da Binghi Man sau Babylon Bridge.

http://www.youtube.com/watch?v=TuMExnCmoSk

http://www.youtube.com/watch?v=6OzFufJjU7o

Continuă să scrie istorie şi astfel în 1999 apare Living in the Flood la casa de discuri Melankolic, ce aparţine de aceiaşi Massive Attack, în 2002 Mek it Bun la Wrasse şi This World la Attack Records. Noi ne vom delecta cu Living in the Flood, Seven Seals, Mek it Bun, Mr. Wicked Man şi Better Collie.

http://www.youtube.com/watch?v=Ff6Yv5ZGHfs

Ultima realizare din punct de vedere discografic se numeşte Serious Times, datat 2010. Făcând echipă cu producătorul de origine germană Andreas “Brotherman” Christopherson, ce a lucrat în ultimul deceniu cu Lutan Fyah sau Anthony B, pentru a numi doar doi artişti reggae, Horace reuşeşte să ne încânte cu piese ca Crazy, So Real sau False Witness.

http://www.youtube.com/watch?v=StQg0AHAVz0

http://www.youtube.com/watch?v=2ROTtVLE9iE

http://www.youtube.com/watch?v=vb3BYDVcUTU&feature=related

Apare de asemenea pe proiectul britanic 1 Giant Leap alături de Grant Lee Phillips cu piesa Racing Away şi pe Radiodread în 2006 cu Airbag.

Cea mai de succes compilaţie semnată de artist se numeşte Skylarking (a nu se confunda cu primul său material din 1972), a fost eliberată în 1995 şi reuneşte atât colaborări cu Massive Attack dar şi zece track-uri de excepţie înregistrate la mijlocul anilor ’70.

Aşadar, după ce l-am ascultat, putem spune precis că Horace Andy a devenit apreciat mai ales pentru stilul său de a cânta numit “falsetto vocal style” (Freddie Mercury sau Matthew BellamyMuse, sunt alţi artişti ce se încadrează stilului). A lucrat cu producători celebri, printre ei numărându-se şi King Tubby, Jah Shaka sau Prince Jammy. În piesele sale militează pentru dreptate socială şi abordează teme religioase, fiind privit ca un erou de către romantici şi rastafarieni. Acest lucru se întâmplă pentru că poate cânta la fel de bine atât piese de dragoste, cât şi altele cu mai multă greutate în mesajul exprimat prin versuri. La fel ca şi în cazul lui Capleton unele rime ale sale ating problema homosexualităţii şi sunt considerate controversate. Spre exemplu, Trojan Records au fost de acord să-i lanseze albumul On tour doar după ce acesta a renunţat la versurile  “The father never make Adam and Steve, he make Adam and Eve”. Doamnelor şi domnilor, tocmai l-aţi cunoscut pe Horace Andy!

sursa: wikipedia, myspace, lastfm

Urmăriți-ne pentru mai mulți artiști reggae!

Tags:
 

One Comment

  1. sleepy andy!!

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *