Recenzie Alborosie @ Peninsula 2013 – poze + video

alborosie peninsula zona reggaeFestivalul Peninsula s-a mutat începând cu această ediţie lângă Cluj-Napoca, chiar în inima Ardealului, cum le place organizatorilor să spună. Cel mai titrat festival organizat în România a părăsit Târgu Mureşul şi a sărbătorit în 2013 deja cea de-a zecea ediţie. Fanii muzicii reggae au putut avea parte de o uriaşă surpriză anul acesta, pentru că Alborosie & Shengen Clan Band făceau parte din line-up. Nu este prima dată când un nume reggae de talie internaţională concertează pe scena Peninsula, în 2011 l-am putut vedea tot aici pe Gentleman.

Aşadar am luat cu asalt Cluj-Napoca pentru a asista la cea de-a doua aterizare a lui Pupa Albo pe plaiuri mioritice, după ce în 2012 am avut parte de o explozie irie la Arenele Romane din Bucureşti. Concertul de la Peninsulaface parte din turneul european al italianului, ce are ca scop promovarea ultimului album semnat de Alborosie, Sound The System.

Concertul era setat să înceapă la ora 21. După ce i-am văzut pe băieţii din Shengen Clan Band instalîndu-şi sculele şi făcând probele de sunet aşteptam cu nerăbdare începerea show-ului. Acesta a fost decalat cu aproximativ patruzeci de minute, motiv pentru cei mai sperioşi din fire să se teamă de o eventuală anulare de ultim moment a concertului. Nu de altceva, dar s-au mai văzut astfel de lucruri şi pe la case mai mari.

Spre bucuria celor prezenţi, în jur de 2000 – 3000 aş aprecia, Alborosie a urcat pe scenă într-un târziu, iar tornada reggae avea să se năpustească din acel moment asupra noastră. Întârzierea celui mai jamaican dintre sicilieni a avut şi părţi pozitive. Astfel, mulţi dintre cei întârziaţi pe la porţile de intrare putând să prindă show-ul în totalitate.

Alborosie a întreţinut atmosfera în jur de aproximativ o oră. Deşi era destul de răcoare la  momentul desfăşurării concertului, locul s-a încâlzit treptat pe măsură ce Pupa Albo ne delecta cu trilurile sale. Artistul a cântat multe piese de pe noul album, cum ar fi Play Fool (To Catch Wise), Rock The Dancehall, Who Run The Dance sau U Got To Be Mine. Nu au lipsit de asemenea, hiturile No Cocaine, Herbalist, Waan The Herb, Raggamuffin şi bineîţeles Kingston Town, pentru a numi doar cinci. A surprins faptul că Alborosie a avut doi băieţi ca backing vocals (unul dintre ei interpretând la un moment dat solo un single reggae autentic), lucru inedit cel puţin pentru mine. Show-ul a fost spectaculos, Pupa Albo a relaţionat tot timpul cu publicul, vorbind, gesticulînd sau chiar învârindu-şi dread-urile. Show-ul a conţinut din nou un extraordinar moment de operă, interpretat în duet cu clăparul Antonio Tarantino cu versuri speciale pentru Romania, uşor diferit faţă de cel din 2012.

Ce a lipsit? Aş zice că a cam lipsit Ikaya. Tipa a oferit anul trecut alt gen de vibe, unul foarte complementar cu cel al lui Alborosie. De asemenea, eu i-am dus dorul lui Sandy Smith la backing vocals. Parcă e altcevă când se aude şi o voce cristalină că te dublează.

Publicul a reacţionat destul de bine, nu a fost niciun moment zgârcit cu aplauzele sau cu strigătele de încurajare. Aş zice că totuşi la acest gen de festivaluri, unde sunt invitate şi trupe rock şi trupe reggae şi dj de house, există pericolul ca cei prezenţi să nu fie chiar cei mai mari fani ai artistului X şi să fie dispuşi în grupuleţe. Totuşi, aş aprecia că Alborosie i-a cucerit pe toţi datorită energiei sale. Dacă mă întrebi acum dacă a meritat să călătoresc unsprezece ore cu trenul în condiţii suspecte ca să-l văd încă o dată pe magnificul Alborosie, răspunsul este unul singur: DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

Vă voi comunica la sfârşit şi câteva cuvinte despre Peninsula, un festival aflat abia în a doua zi în momentul în care vă scriu. Cadrul natural în care se desfăşoară acest eveniment este unul superb, înconjurat de dealuri, iar aproape peste tot este plin de verdeaţă. Te simţi bine aici, gazdele sunt amabile, camping-ul este poziţionat ok, poţi lua parte la multe activităţi în timpul zilei numai bune pentru a ucide din faşă timpii morţi 🙂 La Main Stage, cred că ar încăpea în faţa scenei până la 20000 de oameni. Undeva pe aici există o mare corabie în care a fost plantat un bar, iar în faţa corăbiei este  foarte mult nisip şi mese şi o scenă, iar lumea se simte acolo ca în vamă.

Ca puncte negative aş nota totuşi că sunt puţine duşuri, doar două momentan. Vă zic acest lucru pentru că am cercetat acest lucru şi nu pentru că miroase lumea aiurea pe aici 🙂 şi de asemenea sunt puţin nedumerit de decizia de a nu putea intra în camping decât cu conserve şi cu doi litri de apă. Se vede cumva că festivalul abia a fost mutat lângă Cluj-Napoca, dar vă zic sincer că acesta are un mare potenţial.

Ca fapt divers, nu există jetoane, iar băuturile se servesc şi la pet sau cutii. Cel puţin ciudat pentru un bucureştean. Să ne vedem cu bine în 2014! Mulţumim organizatorilor pentru decizia de a-l aduce pe Alborosie şi sperăm ca şi la anul să mai aibe iniţiative reggae. Pace!

Poze Alborosie @ Peninsula 2013

Alborosie @ Peninsula – part 2

Alborosie @ Peninsula – part 3