Recenzie Julian Marley @ Arenele Romane 2013 – poze + video

Duminică, 18 august, la Arenele Romane din București urma să aibă loc concertul reggae al anului 2013 în România cu Julian Marley & The Uprising Band cap de afiș.

Deoarece nu puteam rata un eveniment de așa calibru, mi-am luat frumos ghiozdanul în spate, iar pe la ora 13:00 eram în drum, cu o foaie în față pe care era trecut un ”B” mare de tipar (acesta este cel mai adesea modul meu de călătorie – autostopul). Nici nu am plecat bine, căci după câțiva kilometri, frână bruscă să nu intrăm în cel din fața noastră și buuum, ne-am trezit loviți din spate. O altă mașină intrase în remorcuța ce însoțea mașina în care tocmai mă urcasem 🙁

Mi-am zis căci atâta lucru nu mă poate împiedica să mă abat de la scopul călătoriei mele , așa că i-am lăsat pe cei doi șoferi să își rezolve treaba și eu am plecat din nou la drum 🙂 Ajuns în București, am greșit o stație de metrou și m-am mai încurcat un pic pe niște străduțe (așa e când nu îți iei repere sau nu consulți măcar un Google Map înainte de plecare) reușind într-un final, cu zâmbetul pe buze să ajung în Parcul Carol.

Îmi era teamă că voi întârzia, deoarece se făcuse deja ora 19.00, așa că am grăbit un pic pasul. La Arene prietenii mă așteptau deja, nerăbdători. De la ei am aflat că întregul program se decalase un pic.

Pe scenă, Selecta Droo din Brașov, încălzea atmosfera cu piese dub și reggae alese cu grijă, pentru plăcerea publicului. La scurt timp după, la pupitru, i-a luat locul unul dintre dj-i rezidenți ai ArenelorMighty Boogie. Tot Mighty Boogie a dat play primului Riddim, unul semnat de către Bizzarri Sound, pe care avea să ne cânte timișoreanul One Lion, unul dintre artiștii români de reggae veniți din noul val. După Sweet Reggae Music, căci acesta este numele piesei, au urmat în repertoriul lui One Lion și track-uri mai cunoscute precum Nu Te lupta Cu Babilonia, Higher Meditation, Lion sau Sunt Un Rasta. Radu Puică la djembe a dat o savoare aparte fiecărei melodii.

Publicul a răspuns la muzica celor doi cu multă căldură și aplauze. Concertul lui One Lion, ce a ținut doar o jumătate de oră, din păcate, s-a încheiat cu cea mai alertă piesă din repertoriul Leului nostru,  No Fantasy.

Acorduri de chitară, sunete de clape și saxofon, reggae în toată puterea cuvântului au acoperit Arenele, iar pe scenă, cu un salut respectuos a urcat Bogdan Negroiu, solistul celei mai titrate și iubite formații de reggae de la noi, sunt sigur că nu numai în opinia mea, El Negro. Aceștia s-au prezentat într-o formulă de sarbătoare, cu Lady Helenne și Adeline pe post de backing vocals.

Familia Reggae se adună din nou, la primul concert susținut de către un Marley în țara noastră! a fost mesajul transmis de către aceștia. Welcome to Green Republik, Lasă-mă, Dub-ul Firului De Iarbă sau Over The Line s-au auzit din difuzoare, alături de acorduri de ska și rocksteady pe alocuri, ce au pus publicul de la Arene în mișcare. Nici piese ca Mi-e Dor De Tine sau Ploaia nu au fost uitate 🙂

Ne-am zbenguit, ne-am simțit bine și cu inima urcată undeva în gât așteptam cu nerăbdare momentul în care Julian Marley va păși pe scenă!

După un timp de așteptare cam măricel, ce-i drept, în care cei de la The Uprising Band i-au pregătit intrarea, Juju a luat scena în primire și a făcut ce știa mai bine, să ne ofere piese roots reggae, puternice și de calitate. A început cu Babylon Cookie Jar, Systems și a continuat cu Jah Works, Sharp As A Razor sau Lion In The Morning.

Romania we are coming from a long road to see u, we are glad to be here!  ne-a mărturisit artistul ulterior. Publicul i-a mulțumit cu aplauze și urale, neoprindu-se din dans până la final.

Julian s-a simtit în largul său pe scena, iar ale sale dread-uri nu aveau stare nici măcar o clipă. Mi-a plăcut de asemenea prestația celor 2 backing vocal – iste, care spre final ne-au oferit și un inedit număr de dans. Mi-aș fi dorit să îi văd și pe ceilalți membri ai trupei mai implicați în concert, mai activi pe scenă. Au urmat alte doua track-uri, mai mult decât cunoscute, Boom Draw și Violence In The Street, care au entuziasmat pe deplin publicul.

Spiritul lui Bob Marley și-a făcut prezența simțită, odată cu interpreatarea unor piese precum: Jamming, Is This Love sau Africa Unite. În momentul în care a început să cânte Get Up Stand Up, Arenele Romane și publicul adunat au sărit la propriu, în aer! A urmat un bis, pe care Julian a avut plăcerea să ni-l ofere și dus a fost, lăsând în urma sa o senzație plăcută ce cu greu poate fi explicată în cuvinte.

Serious Dub au urmat la butoane,  pentru un after party în care muzica dub a primit un loc bine-meritat!

Dacă anul trecut la Alborosie am putut simți ce înseamnă un concert dinamic de reggae, cu piese preponderent antrenante, anul acesta am cunoscut o altă parte a muzicii reggae. Prin concertul lui Julian am facut cunoștință cu muzica roots, mai lentă ca și tempo însă încărcată din plin cu pasaje din învățătura Rastafari, muzică ridicată la cel mai înalt nivel de către cel care a fost Robert Nesta Marley.

Publicul a fost unul numeros, în jur de o mie de persoane aş aprecia eu, însă era loc şi de mai bine. Am rămas suprins că, o mare parte a publicului nu deținea nici măcar bulletin. Acest lucru este unul îmbucurător deoarece ei reprezintă generaţia de mâine, o generaţie care ascultă şi apreciază muzica reggae.

Un mare sus pentru Reggae Nights care în ciuda întârzierii și micilor probleme de sunet, s-au achitat cu brio și de această misiune. Hai că se poate și cu Damian! 🙂

Să ne recitim cu bine data viitoare! Jah bless u all!

Poze Julian Marley @ Arenele Romane