Recenzie One Love 2014 @ Lacul Vidra, jud Vâlcea – poze + video

Câteva sute de oameni, sau poate o mie după unele voci, s-au adunat în weekend-ul ce a trecut la lacul Vidra din județul Vâlcea pentru a lua parte la cea de-a șasea ediție a festivalului One Love. Astfel, timp de cinci zile, de joi, 17 iulie, până astăzi, 21 iulie, muzica a răsunat aproape necontenit într-unul dintre cele mai pitorești locuri din România, unul despre a cărui frumusețe am mai povestit și în 2013.

One Love 2014 - Zona Reggae

Festivalul este unul dedicat în principiu muzicii reggae și dub, iar aceasta a fost propagată printre cei prezenți cu ajutorul celebrelor sound-systems, felul în care acest gen muzical ajunge în cel mai bun format în sufletul ascultătorului. Astfel, la One Love am putut vedea la lucru patru sound-systems autohtone diferite: Genmaica Sound System (Cluj-Napoca), Kogaion Sound System (București), Irie Warriors Sound System (București),și Kaze Sound System (Iași), enumerate conform așezării lor de la stânga la dreapta.

Dacă pe celelalte trei le știam deja, cu Kaze Sound System făceam cunoștiință pentru prima dată, și sincer am fost impresionați de claritatea sunetului redată de acesta, semn că la Iași în anul ce a trecut s-a muncit cu folos 🙂 Cele patru sound-uri erau folosite prin rotație, schimbarea realizându-se cam o dată la două, trei ore. Singurele momente de pauză în aceste zile au fost consemnate undeva în intervalul 7 – 9 dimineața, munții fiind așadar asaltați aproape non-stop cu muzică de calitate.

One Love 2

Nici ediția din 2014 nu va putea beneficia de o disecare completă a selectorilor și dj-ilor care au stat la pupitru, reporterii noștri nereușind să capteze chiar totul, dar va beneficia de câteva impresii de colecție, plus filmulețe și poze edificatoare 🙂

Astfel, ziua de joi a fost deschisă de către puștiul Dubcious Khan, urmat mai apoi de Natty Ned, dar și de Planet Jam, în format live. Marius Todiriță, solistul acestei formații, a revenit astfel să cânte pe plaiuri natale, după o lungă perioadă de timp. Cu Dubcious Khan ne-am reîntâlnit și duminică, acesta bazându-se pe foarte mult dub, cu tot felul de influențe, iar Natty Ned ne-a delectat în stilul clasic cu mai mult new roots.

Dubcious Khan - One Love 2014 - Zona Reggae
Dubcious Khan

Băieții de la Kaya Foundation au avut încă o dată o prestație solidă, printre piesele propuse de aceștia regăsindu-se Kaya (Bob Marley), R.a.s.t.a.f.a.r.i. (Professa Natti) și bineînțeles Victory! (Dubkasm), poate piesa dub care a impresionat cel mai mult în 2013, un adevărat imn militant al vibrațiilor pozitive.

Pe Genmaica Sound System i-am surprins în dimineața zilei de sâmbătă, undeva în jurul orei 6. Aceștia au alternat piese reggae cu dub, dar și cu hip-hop și chiar folclor și disco românesc. Cu siguranță una dintre cele mai șugubețe prestații de la One Love, Genmaica oferind celor care încă reușeau să stea în picioare sau celor de abia treziți, un larg zâmbet pe față, redat de good vibe.

Injektah și Dubase au alternat la pupitru în seara de sâmbătă pe la ora 20, primul mergând ca stil drept exemplu pe mâna lui O.B.F. (System Ruff, United We Stand) sau a celor de la Tour De Force & Jay Spaker (Old Time Love), iar cel de-al doilea propunând mai mult reggae european precum Dub Incorporation (Metissage). Timișorenii de la High Kulture s-au axat pe muzică bass, oferind astfel celor prezenți un mic preview a ceea ce se va întâmpla la Basswave Festival (1 – 3 august).

General Escu a alternat în setul său piesele roots, cu dub-uri presărate de ritmuri de clavietă sau cu trompete fanteziste. Now That We Found Love (Third World) este una dintre piesele de care-mi aduc aminte că a fost propusă de către mâna generalului.

General Escu - One Love 2014 - Zona Reggae
General Escu

Olandezul Dubwizard, care domiciliază de mai multă vreme în România, a început setul său cu ceva roots, propus strict din colecția sa de cd-uri originale, schimbând mai apoi stilul spre o combinație de new roots, dancehall, digital și dub. Acesta a reușit astfel să-i determine pe cei prezenți în poieniță să se ridice și să danseze, deși totul se petrecea în mijlocul zilei sub soarele dogoritor. Astfel, am putea spune că Dubwizard a început cu Burning Spear și a terminat cu Danny Red și Spectacular.

Dubwizard @ One Love 2014

Cam același film l-am văzut și cu fix o zi înainte când la pupitru s-a aflat Qualia, ea începând tot cu roots, dar terminând cu new roots și dancehall, aceasta reușind să-i ridice pe oameni la dans. General Levy, Rebelution, Alpha Blondy, Seeed, Solo Banton sau Raggasonic au fost câțiva dintre artiștii regăsiți în playlistul tipei din Râmnicu Vâlcea.

King Julien a început și el cu roots reggae (Tony Brutus – Water Pistol, Prince Alla – Youthman In The Ghetto) și a terminat cu new roots (Midnite – Same Boat WeJah9 – New Name, Raging Fyah – Jah Glory), ultima piesă propusă de acestuia fiind chiar One Love (Bob Marley), adusă ca o odă festivalului cu același nume. De altfel, jumătatea a doua a setului acestuia o veți putea urmări mai sus.

King Julien - One Love 2014 - Zona Reggae
King Julien

Pe Tone Tavi l-am prins în dimineața de sâmbătă de la ora 9. Acesta ne-a delectat cu ceva chill out, așa ca de cafea, pentru ca trei ore jumate mai târziu acesta să încheie cu new roots, mai exact cu Alborosie & I.Eye (Mama She Don’t Like You). Atouck și DJ Urzique au abordat și ei un stil mai de dimineață, dar la o zi după Tone Tavi, muzica lor încadrându-se preponderent între chill out și dub și reggae. De asemenea, aceștia au zguduit sound-ul datorită unei piese dancehall cel avea în centrul atenției pe Cutty Ranks livrând versuri în stilul caracteristic pe celebrul Sleng Teng Riddim.

Cu lionezul Rootikal Warriah, invitatul special de la One Love, ne-am delectat la pupitru în seara zilei de sâmbătă pentru câteva ore bune. Multe dintre piesele propuse de acesta, de pe cd-uri de această dată, au fost lipsite de versiune vocală, tipul încercând să ne transmită mesajul roots & culture mai ales prin bass-ul de la Kogaion Sound System. Setul acestuia a fost poate o idee prea dub-ish pentru așteptările celor prezenți și poate un pic greu pentru începători, dar el a plăcut și a reprezentat o altă pată de culoare pentru One Love.

Rootikal Warriah - One Love - Zona Reggae
Rootikal Warriah

Îmi pare rău că am ratat Irie Warriors, Serious Dub, Lazio și Kaze, dar sunt convins că cel puțin pentru primele trei nume mă voi revanșa la Reggae Pon Di Hills, în week-end-ul ce urmează. 🙂

Înainte de a încheia cele spuse despre selectorii și dj-ii de la One Love doresc să remarc că sâmbătă dimineața pe la ora 4 din boxe s-a putut auzi și piesa Congo Beat The Drum, noua măiestrie a lui Major Mackerel, dar din păcate nu știu cine se face vinovat de acest lucru. Oricum, un mare big up din partea noastră pentru respectivul 🙂

Față de ediția de anul trecut a festivalului One Love, acum a fost o idee mai cald 🙂 și de asemenea, evenimentul a părut organizat mai bine. În primul rând plăcuțele din lemn care marcau diferitele zone au fost extrem de utile. De asemenea, apreciem toneta de unde puteai oricând să-ți iei o apă sau o cafea, dar și cele două zone de mâncare, unde puteai testa diferite lucruri, de la paste la virșli și de aici la salata de roșii cu brânzică, pentru vegetarieni. Prețurile acestora erau mai mult decât acceptabile. Nu putem să nu salutăm și prezența în zonă a celor de la CPC Seeds.

One Love 3

Line-up-ul a fost unul consistent și deosebit de bun, oameni din toate colțurile țării și nu numai participând la gathering. Publicul părea deja injectat cu virusul muzicii reggae, întrucât majoritatea celor prezenți erau familiarizați cu deprinderile acestui gen. În aer, s-a simțit încă o dată ideea de libertate și pace, pastelată pe timpul zilei într-o feerie de culoare.

Bineînțeles, au fost și lucruri care nu ne-au plăcut așa mult, dar înainte de a arăta cu degetul să ne aducem aminte că One Love este un festival gratuit, toate costurile sale fiind suportate de către organizatori. Personal, credem că principalul lucru de rezolvat pentru 2015 ar fi cel legat de transport, multă lume plângându-se de faptul că nu a avut cum să ajungă la Vidra. Niște microbuze cu destinația One Love, poate direct din Vâlcea sau măcar din Voineasa ar crește spectaculos numărul celor care vor frecventa evenimentul. Un alt plus, ar putea fi dacă s-ar putea organiza o zonă de dușuri și toalete pentru cei care aleg să stea la camping.

De asemenea, considerăm că pe timpul serii ar fi mai inspirat ca muzica să păstreze aproape constant o idee de energie și vibrații de pozitive, pentru a-i ține în priză pe cei de pe ringul de dans. Uneori, s-a întâmplat ca acel vibe să fie întrerupt pentru scurte momente de prestații mai chill out, iar acest lucru a dăunat cu siguranță distracției. Mi-aș fi dorit să ascult mai mult early dancehall, dar poate nu am fost eu lângă scenă la momentul potrivit 🙂

Felicitări organizatorilor și mulțumiri celor care au luat parte la acest festival și sperăm să ne revedem în 2015 la încă un festin în mijlocul naturii. ONE LOVE !!

ps. în curând vom urca pe rețelele noastre de socializare (facebook, youtube) mai multe poze și video

ps2. imaginile video înfățișează o imagine mai chill a festivalului, una în care lumea se relaxează pe timp de zi, după nopțile pline de dans.