Recenzie Raggattack @ Club SWAP, București – poze & video

Producătorul spaniol Raggattack, un specialist al genului digital reggae, a fost gazda celui de-al doilea eveniment organizat de crew-ul Riddim Bandits. Petrecerea a avut loc sâmbătă, 6 iunie, în clubul SWAP din București, același spațiu care l-a găzduit în luna februarie și pe Adam, de la Riddim Tuffa, dar și 7 ani de Kaya Foundation în aprilie.

Evenimentul a început la ora 22:30, atunci când DJ RootBwoy a dat startul petrecerii, la fel ca și în cazul precedentului eveniment marca Riddim Bandits. Acesta a încălzit atmosfera cu o selecție proaspătă de piese, ce a cuprins stilurile dub, reggae / dubstep, digital reggae, dar și roots. Din mixul lui DJ RootBwoy, pe care îl puteti asculta din nou aici, nu au lipsit nici creațiile nelansate încă, prezentate în premieră, fiind vorba de melodiile intitulate Searching For Jah și All A We, prima venind de la Vibronics și Michael Prophet, iar a doua fiind inclusă pe noul album al lui Brother Culture, ce urmează a fi lansat la Roots Garden Records.

Zona Reggae
DJ RootBwoy

La miezul nopții, cei de la Irie Warriors au preluat controlul, oferindu-le celor prezenți o selecție orientată preponderent către genul digital reggae și 80s digital dancehall. Astfel, am avut parte de piese și Riddim-uri reprezentative pentru stilul digital, cel mai elocvent exemplu în acest caz fiind multiplele versiuni înregistrate pe celebrul Tempo Riddim, dar și de creații contemporane de calitate, cum este cazul single-ului People Are Changing, produs de B-No și interpretat de Trevor Junior, sau al piesei Kill Dem All de la Don Camilo, o producție semnată Manu Digital.

În jurul orei 01:30, spaniolul Raggattack și-a făcut apariția în spatele pupitrului și a salutat publicul cu zâmbetul pe buze, dând dovadă de multă energie și voie bună.

Zona Reggae
Raggattack

După cum era de așteptat, show-ul acestuia a debutat cu un dubplate personalizat, într-un stil digital dub antrenant care a pus publicul în mișcare. Această introducere energică a fost urmată de încă două producții dub în ritm stepper, prima fiind o creatie a spaniolului Antxon Sagardui interpretata de francezul Don Camilo, cu titlul Love is The Answer, iar cea de-a doua reprezentând tot o combinație de origine spaniolă, dintre producătorul Chalart58 și deejay-ul Sr Wilson, intitulată Music. Astfel, am realizat că una dintre dorințele lui Raggattack este aceea de a promova muzica reggae / dub din țara sa de origine.

Dacă până acum evenimentul începea să semene cu show-ul lui Adam de la Riddim Tuffa, în începutul căruia am avut parte de mult dub, Raggattack ne-a surprins, trecând imediat către genul digital dancehall, cel pentru care este recunoscut. Acesta a pus pe foc ringul de dans atunci când a lansat în difuzoare propriul remix pentru hitul Champion al lui Buju Banton.

Buju Banton – Champion (Raggattack Remix)

În continuare, show-ul spaniolului a fost presărat cu multe producții proprii și cu dubplate-uri, artistul energizând publicul prin intervențiile la microfon dintre piese, și prin numeroasele pull-up-uri.

După aproximativ 40 de minute, pe scenă, i s-au alaturat lui Raggattack cei trei MC prezenți la eveniment, I-Sheba (Irie Warriors), Mistah și Phlo Da Shaolin. Aceștia au luat pe rând microfonul și au încins atomsfera, fiecare în stilul propriu, acompaniați de Riddim-urile furnizate de Raggattack.

Instrumentalele au fost prelucrate live de producător cu ajutorul fader-ului, într-un stil sacadat, pentru a energiza publicul și a scoate în evidență vocea MC-ilor. Pe parcursul serii, cei trei au revenit la microfon de mai multe ori, unul dintre momentele care au impresionat publicul fiind acela când Phlo Da Shaolin a cântat versurile piesei Original Nuttah de la UK Apache pe un instrumental digital dancehall, o idee foarte inspirată cu o execuție electrizantă.

Pe parcursul show-ului său, Raggattack a alternat stilurile muzicale, reușind să țină publicul în priză până în jurul orei 04:00, când a mulțumit celor prezenți și ne-a oferit o ultimă piesă în stil digital dub, fiind vorba din nou de o producție exclusivă.

Spre dimineață, evenimentul a continuat cu Dubwizard și cei de la Riddim Bandits la butoane.

Comparativ cu evenimentul Riddim Tuffa, unde Adam și-a pus amprenta personală asupra show-ului prin mixarea pieselor și condimentarea acestora cu sunete de sirenă dub, acum am avut parte de o prestație orientată către componenta live și interacțiunea cu publicul prin intermediul intervențiilor vocale.

Prezența publicului a fost ceva mai restrânsă decât la evenimentul din februarie, însă aceasta este o tendință generală odată cu venirea verii, și sperăm să nu îi descurajeze pe cei de la Riddim Bandits în viitor.

Vouă cum vi s-a părut? Așteptăm cu interes feedback în secțiunea de comentarii 😀

ps. mai multe poze și video vom urca în curând!