Recenzie Scena Reggae & Concert Dub Inc @ Blaj aLive Festival 2016 – poze & video

A fost frumos la Blaj aLive Festival, ediția 2016, dacă judecăm din punctul de vedere al fanilor muzicii reggae. Aceștia s-au putut bucura în weekend-ul ce a trecut de o scenă specifică dedicată acestui gen muzical, dar și de un concert de cinci stele marca Dub Inc, trupa franceză fiind venită pentru a treia oară în România.

Surpriza cea mare a venit acum o lună de zile, atunci când organizatorii Blaj aLive au anunțat apariția unei noi scene în cadrul festivalului, una ce avea să fie dedicată genului nostru muzical preferat. Nu întâmplător aceasta s-a numit chiar Zona Reggae și a strâns în line-up zece selectori / dj din diferite orașe ale țării precum București, Brașov, Cluj-Napoca, Hunedoara, Sibiu sau Timișoara.

Aici, muzica a răsunat necontenit de la deschiderea festivalului de sâmbătă și până luni dimineața pe la două și jumătate, spațiul din fața scenei fiind asezonat cu hamace și bean bag-uri, care ofereau o mână de ajutor lenevelii din timpul zilei. Cât despre scenă efectiv, aceasta a fost colorată în roșu-galben-verde, rămânându-ne în cap de aici imaginea cu trei bannere alăturate, a trei promoteri diferiți, care certifică ideea de unitate și gathering: Do The Reggae, Riddim Bandits și respectiv Zona Reggae. 🙂

Muzica pe care am putut să o ascultăm aici a fost extrem de variată, trecând prin multe stiluri, de la roots reggae și ska la future bass, aceasta depășind uneori și granițele acestui gen muzical. E drept, s-a întâmplat destul de rar.

I-am putut vedea la lucru pe Dubwizard & Fichaman, cu seturi de roots reggae și dub, pe King Julien, LionRiddims și Megga Dillah cu reggae și dancehall, dar și ceva dub, pe Natty Ned cu reggae, dancehall, dub și jungle sau pe Undersky cu dub, psydub și reggae. Un moment special a fost reprezentat de seturile susținute de Selecta Droo 100% de pe vinyl, în stil roots & culture.

Zona Reggae
Megga Dillah zâmbind pe sub mustăți | photo credits: Miluta Flueras | https://www.facebook.com/miluta7

De asemenea, notăm și apariția lui Bud M (Poormen Sound) alături de noi, cel care s-a strecurat în line-up pe ultima sută de metri și care ne-a delectat cu muzică pe care o asculți în general la petrecerile de soundsystem.

Un alt moment magic s-a petrecut în după-amiaza zilei de duminică atunci când Zo a venit la pupitru și l-a adus cu el pe Vapor (Basska, O.B.C.), capturat de la colegii de la Astronaut Kru Stage, artist care a dinamitat publicul cu mitralierele sale lirice. Prestația celor doi s-a abătut deseori de la genul reggae, ducându-se de multe ori spre grime sau bass music, dar acest lucru a contat mai puțin atât timp cât din punct de vedere muzical totul a sunat grozav.

A. și nu aveam cum să uit să mă înclin în fața celor care au stat la scenă și în timpul ploii torențiale de duminică, oameni faini care au țopăit până la epuizare, chiar dacă pe jos era nămol de Glastonbury / Electric Castle. De asemenea, apreciez că LionRiddims, cel care punea muzică în acel moment greu pentru natură, s-a descurcat excelent, acesta oferind celor prezenți mai multe piese cu tematică, Rainy Days fiind doar un exemplu.

Așa cum spuneam, pe lângă toată această nebunie cu reggae aproape non-stop la Blaj, sâmbătă seara la Main Stage i-am putut vedea și pe băieții de la Dub Inc.

Comparând cu celelalte două concerte ale lor susținute în România (2011 și 2012), francezii s-au bucurat acum de un public numeros. Cu Komlan rege pe flow și cu Bouchkour stăpân al trilurilor, cei de la Dub Inc au interpretat atât piese clasice din repertorioul lor (Rudeboy, My Freestyle, They Want), cât și altele de pe viitorul lor album, care va apărea în toamnă (Triste Epoque, Grand Periple).

Ca de fiecare dată, francezii au oferit o lecție în ceea ce înseamnă să susții un concert live, având în tolba magică diferite ghidușii pentru a-i antrena pe cei prezenți în atmosferă, de la mulțumescuri, spuse cu accent, până la manevrarea maselor în a sări la unison.

Din ce am observat în general, la noi prind mai greu trupele care cântă în franceză, dar cei de la Dub Inc transmit totdeauna dinspre scenă spre public atâta energie și dragoste încât nu ai cum să nu ajungi să-i îndrăgești dacă ești meloman.

Mulțumim organizatorilor pentru că au oferit muzicii reggae o expunere bine meritată la Blaj aLive, ne înclinăm în fața publicului și sperăm să ne revedem în 2017. 🙂

Poze Festival Blaj aLive 2016

Urmăriţi-ne pentru mai multe ştiri reggae!